Aktualnie trwa boom rekrutacyjny. Paradoksalnie z jednej strony firmy szukają pracowników, z drugiej, trudno znaleźć im na rynku kandydata, który spełniałby oczekiwania. Kandydaci mają możliwość wyboru najlepszych, ich zdaniem, ofert. Kierują się zakresem zadań, możliwościami rozwoju zawodowego, wynagrodzeniem, a także opinią o firmie i procesie rekrutacyjnym. Nie raz słyszałem od kandydata, że dowiedział się od znajomych, że proces rekrutacyjny w danej firmie jest długi, wieloetapowy i bez informacji zwrotnej, co skutecznie zniechęcało go do aplikowania.
Badania pokazują, że ponad 80% kandydatów oczekuje informacji zwrotnej oraz informacji o zakończeniu procesu rekrutacji. To pięta achillesowa procesów rekrutacyjnych, niestety zazwyczaj kandydaci nie otrzymują takich informacji. Powody tego mogą być różne: brak jasnych kryteriów, brak czasu lub brak doświadczenia osoby, która przeprowadza rekrutację. Brak informacji zwrotnej jest także częstą przyczyną zmniejszonego zainteresowania pracą w danej firmie. 30% Kandydatów dzieli się ze znajomymi i współpracownikami złymi wrażeniami z procesu rekrutacyjnego.
W odpowiedzi na te problemy Harrison Assessments stworzył JobFlix – platformę rekrutacyjną on-line, która automatycznie wysyła KAŻDEMU kandydatowi pisemną i spersonalizowaną informację zwrotną w postaci raportu Harrison Assessments Twoje Największe Atuty. Raport ten generowany jest na podstawie Kwestionariusza Predyspozycji Zawodowych Harrison Assessments wypełnianego online. Raport pomaga osobom w pełni zrozumieć ich mocne strony, umożliwiając im wykorzystanie ich w dalszej karierze. Opiera się on na rozbudowanej analizie kombinacji cech, które ujawniają różnice między rzeczywistymi atutami, a ukrytymi elementami, które utrudniają odniesienie sukcesu. Dzięki temu każdy kandydat otrzymuje bardzo konkretną informację w postaci raportu, który zawiera logo firmy, do której aplikował.
Dodatkowo na koniec procesu rekrutacji JobFlix wysyła każdemu kandydatowi edytowalną informację zwrotną, zawierającą podziękowanie oraz informację o zakończeniu procesu rekrutacji. Dzięki temu można liczyć na to, że ten kandydat w przyszłości ponownie zaaplikuje do firmy na stanowisko, do którego będzie lepiej dopasowany. Przy okazji buduje się marka dobrego pracodawcy, ponieważ kandydat będzie opowiadał innym potencjalnym kandydatom o tym, że warto do firmy aplikować.